26 Ağustos 2011 Cuma

0 Coca-Cola’dan Türkiye’ye özel ürünler


Coca-Cola, COKE DESIGN etiketiyle Türkiye'de, tekstilden teknolojiye kadar farklı tasarımlar sunacak. Coca-Cola markasından aldığı ilhamı farklı ürünlere dönüştürmek amacıyla ortaya çıkan COKE DESIGN projesinin ilk adımı tekstil ve tamamlayıcı aksesuarlar alanında olacak.

Arzu Kaprol önderliğindeki tasarımcılara emanet 


Arzu Kaprol mentorluğunda kurulan STUDIO KAPROL'le yapılan işbirliği COKE DESIGN projesinin ilk adımını oluşturuyor. COKE DESIGN tasarımları, Coca-Cola markasından ilham alınarak oluşturulan dış giyimden, aksesuara tekstil alanında pek çok ürünü tüketicilerle buluşturacak. STUDIO KAPROL bünyesinde bulunan genç tasarımcılar, her sezon Coca-Cola'dan ilham alarak oluşturdukları koleksiyonlarını COKE DESIGN markası altında sunacak. STUDIO KAPROL by COKE DESIGN tasarımları Mart 2012 itibariyle anlaşmalı mağazalarda yer alacak. Tasarımlar ilk etapta online satış kanalları ve Türkiye genelinde 10 satış noktasında satışa sunulacak. Coca-Cola'nın COKE DESIGN projesi kapsamında farklı alanlardaki lisanslı ürünleri ise, yine 2012 yılı içerisinde satışa çıkacak.

COKE DESIGN projesinin tanıtım toplantısında konuyla ilgili bilgi veren Coca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Ergen "Coca-Cola dünyanın en popüler içeceklerinden bir tanesi, dünyanın en değerli markası, yumurtadan sonra tanınırlığı en yüksek ikinci form. Logosu ve formuyla tam bir tasarım ikonu. Markanın ilham verici özelliği marka sevgisi ile bütünleştiğinde hayatın her anıyla temas kurabilen tasarımların kapıları açılıyor. Lisanslı ürünlerin ortaya çıkması ve tüketicilerle buluşmasının arkasında bu düşünce var. Tüketicilerin markaya olan sevgisini ölçen Marka Sevgisi Endeksi'ne göre Türkiye, Coca-Cola sistemi içerisinde marka sevgisinde 1. sırada yer alıyor. Türkiye'de Coca-Cola marka sevgisine COKE DESIGN ürünleri ile teşekkür ediyoruz" dedi.

Yüzde 80'i ABD, Avrupa, Japonya ve Brezilya'da


Coca-Cola lisanslı ürünlerin %80'i ABD, Avrupa, Japonya ve Brezilya'da bulunuyor. Bu oranın %48'ini Amerika, %17'sini Avrupa, %11'ini Brezilya ve %4'ünü Japonya oluşturuyor. Coca-Cola'nın lisanslı ürünler alanında Zara, Adidas, Harvey Nichols gibi global markalarla işbirlikleri bulunuyor. Ayrıca, Dünya Kupası ve 125. yıl gibi özel anlar için tematik çalışmalar da yapılıyor.

Arzu Kaprol yönetimindeki STUDIO KAPROL işbirliğine de değinen Beyza Ergen "COKE DESIGN'a 125 yıllık tarihimiz ilham verdi. İlklerle dolu tarihi yakından incelediğinizde dünyaca ünlü tasarımcılara verdiği ilhamı anımsadık ve Türkiye'ye özgü bir proje oluşturmak üzere yola çıktık. COKE DESIGN projemiz Coca-Cola markasının verdiği bu ilhamı farklı ürünlere dönüştürmek amacıyla ortaya çıkan bir proje... Projemizin ilk adımını ise tekstil alanında değerli modacımız Arzu Kaprol'un mentorlugunda çalışan ve 4 genç tasarımcıdan oluşan Studio Kaprol işbirliğiyle atıyoruz." şeklinde konuştu.

Arzu Kaprol: "Coca-Cola En Önemli Tasarım İkonlarından Biri"


STUDIO KAPROL hakkında bilgi veren ünlü tasarımcı Arzu Kaprol, Coca-Cola ile gerçekleştirilen işbirliği hakkında; "Marvin Gaye'den Andy Warhol'a ve Karl Lagerfeld'e kadar pek çok tasarımcıya ilham veren Coca-Cola, dünya tasarım endüstrisinin en önemli tasarım ikonlarından biri. Studio Kaprol ile genç yetenekleri destekleyerek yenilikçi ve meydan okuyan projelerle tasarım platformunda yeni heyecanlar yaratmalarını ve başarılı olmalarını arzuluyoruz" dedi.

Toplantıda söz alan STUDIO KAPROL Kurucu Ortağı Cem Kaprol; "Şirketimizin bünyesinde barındırdığı tasarım yeteneği, ulusal ve uluslar arası pazar bilgisi kadar üretim kabiliyetleri sayesinde, STUDIO KAPROL by COKE DESIGN ürünlerinin geniş bir tüketici kitlesinin beğenisini kazanacağına ve büyük bir başarıya imza atacağına inanıyoruz. Studio Kaprol olarak Türk yaratıcılığını uluslararası tüketici kitlesine ihraç ederek, genç yeteneklere çok önemli global bir platform sağlayacağız. STUDIO KAPROL by COKE DESIGN ürünlerinin, 2012 yılında ağırlıklı olarak online satış kanalları ve Türkiye genelinde 10 satış noktasında satılmasını planlıyoruz. Önümüzdeki 3 yıl içinde satış noktalarımıza Rusya ve Türki Cumhuriyetleri de eklemeyi hedefliyoruz" dedi.

Hedef Coca-Cola lisanslı ürünler satış hacminin 0.5'i


Global lisanlı ürünler endüstrisinin 150 milyar dolar seviyesinde bulunduğunu belirten Cem Kaprol, telif hakkı gelirlerinin ise ortalama 10 milyar dolar olduğunu belirtti. Cem Kaprol'ün verdiği bilgiye göre, bu gelirin % 44'ü sinema, televizyon ve eğlence sektörü karakterlerinden, % 10'u modayla ilişkili lisans bedellerinden, % 8'i spordan, %38'i ise diğer alanlardaki telif bedellerinden oluşuyor. Global lisanslı ürünler endüstrisinin ülkeler bazında dağılımına bakılınca en büyük payı %65 ile Amerika ve Kanada'nın aldığı görülüyor. Bu ülkeleri %22 ile Batı Avrupa, %10 ile Japonya takip ediyor. Türkiye'deki lisanslı ürünler pazarı ise, global pazarın binde 2 - 5'ini oluşturuyor.

Cem Kaprol, STUDIO KAPROL by COKE DESIGN ile Coca-Cola lisanslı ürünlerinin global satış hacminin %0.5'ini almayı hedeflediklerini belirtti. Bu oran dünya lisanslı ürünler pazarının ise binde 2 - 4'ünü oluşturuyor.

MarketingTurkiye

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012