Pazarlamada bir kural var ki şöyle diyor; “Eğer pazarın kaymağını alamıyorsan veya pazarın derinliğine inemiyorsan, niş pazarlara gitmelisin.” Yani eğer pazar artık doymuşsa, artık aynı ürün ile pazarda olmak ölü doğmuş olmakla eşdeğerse, pazarın boş kalan köşelerini bulup oralara yerleşmek gerekiyor. İşte o boş köşelerin her biri “niş pazarlar” oluyor.
CheckMyRide.com isimli sosyal ağ sitesinde, kullanıcılar kişisel araç tarihçelerini yayınlayabiliyorlar. Kullanıcılara, geçmişte sahip oldukları otomobilleri ve/veya motosikletleri ile yaşadıkları maceraları ve anılarını yazmalarına izin veren site, aynı zamanda bunların Facebook ve Twitter üzerinde paylaşılmasına da imkân tanıyor. Sitenin önemli özelliklerinden biri de belirli bir model için tüm tüketicilerin paylaşımlarını raporlayabiliyor olması. Buna göre, ikinci el bir araba almak isteyen biri bu siteye girerek almayı planladığı modeldeki arabanın insanlarda nasıl bir algısı, tarihi ve anısı olduğunu öğrenebiliyor. Çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin artık markalar ve tüketiciler için çok önemli birer bilgi ve geri dönüş kaynağı olduğu bir dönemde, sitenin bu uygulamaya izin vermesi önemli bir avantaj. Site ayrıca aracın araç muayene raporlarını da gösterebiliyor.
Gördüğünüz üzere, artık araba tutkunlarının kullandıkları arabaların her biri için profiller oluşturabileceği ve bunları diğer araba tutkunları ile paylaşacağı bir sosyal ağları var. İşte bu sosyal ağ, niş pazara kaymış bir girişimi görebileceğimiz güzel bir örnek.
Yakın zamanda birçok örneğine şahit olacağımız bu tür sosyal ağ siteleri, internetin, internet kullanıcıların ve kullanım amaçlarının değiştiğini ve değişmeye devam edeceğini gösteriyor.
Kaynak: Sosyalmedyaco
0 yorum:
Yorum Gönder