6 Mart 2011 Pazar

0 İçerik Pazarlaması için 10 İpucu

İşletmeler internet sayfaları aracılığıyla daha fazla müşteriye ulaşma çabası içerisindeler. Zaten arama motorlarının sürekli değişen sıralama yöntemleri dolayısıyla takip etmeniz gereken bir çok kural varken, bir konu gözden kaçabiliyor. Ki bu, aslında en önemli olanı; İçerik!

Sayfanızı en kolay başvuru kaynağı yapan, en çok trafik çeken, arama motorlarının sayfanıza akın etmesini sağlayan temel şey kaliteli ve eşsiz içeriktir. Şirketinizle ilgili süslü püslü bir animasyon ilk bakışta çok daha güzel görünebilir. Ama eğer şirket sayfanız faaliyet gösterdiğiniz alanda müşterilerinize bir kaynak görüyorsa emin olun çok daha fazla trafik ve devamında çok daha fazla müşteri alacaksınız. Çünkü müşteriler kendilerine bir şeyler satma çabasında olan firmalardansa, bir konudaki uzmanlığını ortaya koyan firmaları bulma çabasındalar. Bilginizi bedavaya paylaşmaktan çekinmeyin. Bu paylaşımlarınız sizi daha çok bulan ve size daha çok iş veren müşteriler olarak size geri dönecektir.

Hangi sektörde olursanız olun içeriği bir pazarlama aracı olarak kullanmanıza yardımcı olacak ipuçları vardır. Bunlar:

1. Satın alma çemberinin değişik aşamalarındaki müşterilerinizin en çok işine yarayacak içerik tiplerini belirleyin.

2. Bir arama ve  sosyal anahtar kelime haznesi oluşturun.

3. Mevcut içeriğinizin anahtar kelimelerini belirleyin ve sahip olmanız gereken ekstra içeriğe kafa yorun.

4. Yaratıcı içerik ihtiyacınızda, dahili olarak sahip olmanız gereken ve dışarıya link vererek halledebileceğiniz bölümleri belirleyin.

5. İçerik yaratımı, optimizasyonu, promosyonu için süreci belirleyin.

6. Etkinliğinizi belirleyebilmek için sosyal medya takip araçları ve web analizlerinizi bir hedef listesinde yakalamaya çalışın.

7. İçerik yaratıcılarının neyin beğenilip neyin beğenilmediğini net olarak anlamaları ve beğenilen konuları geliştirebilmeleri için geri bildirim imkanları yaratın.

8. Editöryel stratejinizi iyileştirmeye ve gözden geçirmeye devam edin. Gerekirse istek üzerine içerik yaratabilecek durumda olun.

9. Genel durumu test etmek, iyileştirmek ve bunu tekrar etmek için çaba sarf edin. Başarılı içeriği çoğaltın, başarısızları iptal etmekte çekinmeyin.

10. Sürekli kendinizi ve ekibinizi içerik yaratımıyla ilgili kitap, blog, internet sitesi, konferanslar vb. yollarla geliştirmeye devam edin.

İçeriğin önemini hiçbir zaman göz ardı etmeyin. Kaliteli içerik her zaman kendini pazarlar.

Kaynak : SosyalMedyaco

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012