6 Mart 2011 Pazar

0 Reklamlarda mizah azalıyor..

Pazar araştırma şirketi Millward Brown, Türkiye'de son on yılda test ettikleri reklamlarda neler değiştiğini kamuoyu ile paylaştı. Söz konusu süre içinde ilk 300 reklam ile son 300 reklamı kıyaslayan şirketin araştırma sonuçları oldukça ilginçti. Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, reklamların her geçen gün daha fazla bilgi vermeye çalıştığını, oysa ana mesaja odaklanmanın daha etkili olacağını söyledi. Khan, reklamlarda müziğin daha fazla öne çıktığını belirterek, "İlk 300 reklamda yüzde 75 müzik varken ve yüzde 31 belirginken, son 300 reklamda yüzde 88 müzik var ve belirginlik de yüzde 50. Belirgin ve beğenilen bir müzik genel beğeniyi artıran bir unsur.'' dedi.

Ancak aynı araştırma, reklamlarda mizah kullanımının ise azaldığını ortaya koydu. Khan, mizahın olma durumunun yüzde 45'ten yüzde 41'e gerilediğini, dozunda mizahın etkiyi artırdığını kaydetti. Khan, yine son dönemde reklamlarda daha az duygusal mesaj verildiğine dikkat çekiyor. Herhangi bir reklam unsuru olarak artık ünlü isimler tercih ediliyor. İlk 300 reklamda yüzde 8 oranında ünlü varken son 300 reklamda bu oranın yüzde 11'e çıktığı görülüyor. Doğru ünlü, etkiyi artırıyor. Ünlü olan her 10 reklamın 4'ünde film yıldızı, 3'ünde şarkıcı, 2'sinde sporcu, 1'inde TV yıldızı kullanılmış. Millward Brown, Türkiye'de 10. yılını kutluyor. Sektörle ilgili genel değerlendirmelerde de bulunan Genel Müdür Khan, Türkiye'de yaklaşık 1.000 şirketin pazar araştırması yaptırdığını belirterek, "Oysaki iş dünyasında (Hangi alana hangi ürünü üretmeliyim, ne kadar üretmeliyim ve müşterilerime nasıl ulaşmalıyım?) diyebilecek 40 bin KOBİ bulunuyor.'' dedi. Khan'a göre, Türkiye'de hâlâ gerektiği kadar araştırma yapılmıyor. Khan, sektörün büyüklüğünün 300 ile 500 milyon lira arasında olması gerekirken bugün bu büyüklüğün ancak yüzde 50'sine ulaşabildiklerini kaydetti. Khan, "Ülkemizde hâlâ ürününü kime nasıl pazarlayacağını bilmede yatırım yapıp milyonlarca dolar yatırımı çöpe atan kuruluş var.'' şeklinde konuştu.

Millward Brown İsviçre Genel Müdürü Sana Carlton da, "Türkiye'de güçlü bir yabancı marka olmak zor." dedi. Bunun yanında çok güçlü global markalar bulunduğuna da işaret eden Carlton, Cola Turka'nın BİM'in Türk kültürünün bir parçası olduğunu, ancak Coca-Cola ve Carrefour'un trendleri belirleme özelliğinin çok daha güçlü olduğunu vurguladı. Ancak Carlton, Electro World'un Teknosa karşısında kötü durumda olduğunu söyledi.



Kaynak : MarketingTurkiye

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012