6 Ağustos 2011 Cumartesi

0 Dijital Pazarlama ve SOSTAC Planı Kullanımı


Planlama; iş hayatında önemli bir kriter. O olmadan ne öngörülerimiz olabilir ne de gerçek anlamda markamızı istenilen noktaya taşıyabiliriz.
Dijital pazarlama alanında profesyoneller tarafından en çok kullanılan ve kullanılması önerilen yöntemlerden biri SOSTAC’tır. Bu sistemi ilk oluşturan PR Smith; SOSTAC’ın en önemli özelliğini kolay ve anlaşılır bir planlama yöntemi olarak tanımlamasıdır. Hadi kısa kısa içeriğinde neler var bakalım:
6 Elemente sahiptir:
  1. Situation Analysis
  2. Objectives
  3. Strategy
  4. Tactics
  5. Action
  6. Control
Situation Analysis (Durum Analizi):
Şuan neredeyim?
-          Hedef kitlenin senle ilgili içgörüsü ne durumda?
-          İnternetteki duruşunla ilgili SWOT analizin
-          Marka algı araştırması
-          İç kaynaklar ve yetenekler
Objectives (Amaç):
Nerede olmak istiyorum?
Burada da 5S devreye giriyor;
-          Sell: Satış kanalı olarak interneti kullanmak
-          Serve: Müşteri servisi olarak interneti kullanmak
-          Speak: Hedef kitlenle iletişime geçmek için kullanmak
-          Save: Operasyonel olarak avantajlarını kullanarak kar’a geçmek için kullanmak
-          Sizzle: Online marka yaratmak için internette varolamak.
Strategy (Strateji):
İstediğim yere nasıl giderim?
-          Segmentasyon, konumlandırma, hedeflerler belirlenir
-          Hangi araçların kullanılacağı netleştirilir. (Emailing, IPTV, web vb.)
Tactics (Taktikler):
Oraya nasıl gidebilirim?
Dijital pazarlamada hangi kanalları kullanman gerektiği ortaya çıkar. Sosyal ağlar, e-kampanya planın, email pazarlama, mobil pazarlama, vb.
Actions
Taktikleri kimlerle uygulayacaksın? Nerede, ne zaman?
-          İç kaynaklar
-          Dış kaynaklar (ajans)
-          Sorumlulular
Control
Performansımı nasıl ölçebilirim?
-          Web analytics – KPIs
-          “Usability” Testleri
-          Site ziyaretçi profilin
-          Raporlara göre aksiyon alma
Her madde detaylı bir şekilde araştırıldığında ortaya geniş bir pazarlama planı çıkıyor. Dijital pazarlama gerçek anlamda yer almak isteyenler 4P yanında bu plan üzerindende gitmeli. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012