7 Mart 2012 Çarşamba

0 Yeni tüketici telefonundan ne bekliyor?

IBM Küresel İş Değerleri Enstitüsü’nün 24 gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede 13.000’e yakın tüketiciyle gerçekleştirdiği IBM Küresel Telekom Tüketicileri Anketi 2011’in (New Views From The 2011 IBM Global Telecommunications Consumer Survey) sonuçları açıklandı. 

Araştırmadan çıkan çok önemli konu başlıkları kısaca şöyle...

• Daha fazla bilgi kanalının açılmasıyla tüketici kitlesinin beklentileri artarken, sadakat seviyeleri düştü.
• Dünya çapındaki tüketici tutumu, “aldığım hizmeti değil, telefonumu seviyorum” biçiminde. 

• İnsanlar daha bilgili, bağlantılı ve talepkar.
• Sürekli iletişimde olma trendinin yükselişiyle, birçok tüketici geleneksel telekom hizmetlerinden, yeni alternatiflere yönelmeye başladı.
• Tüketicilerin giderek daha fazla anlık mesajlaşma, sosyal ağlar, internet videoları, IP üzerinden ses verisi gönderimi (VoIP) gibi araçlarla iletişim kurmayı tercih etmeleri; hem gelişmiş, hem de yükselen piyasalarda sıkça rastlanan eğilimler.
• Tüketiciler internet bağlantısına ve sosyal ağlara sahip olmayı kilit bir iletişim kanalı olarak tanımlıyor.  
• Gelişmiş pazarlardaki tüketicilerin yüzde 60'ı internet bağlantısı ve sosyal ağları günlük olarak kullandıklarını ve yüzde 45’i ise her gün sosyal ağ sitelerini ziyaret ettiklerini söylüyor. 
• 2010 rakamlarına göre yükselen pazarlardaki yaklaşık 5.7 milyarlık nüfus, gelişmiş pazarlardaki 1.2 milyar nüfusla karşılaştırıldığında, neredeyse beş kat daha fazla tüketici anlamına geliyor. Bu sonuç, yükselen pazarlardaki potansiyelleri açıkça ortaya koyuyor. 
• Yükselen piyasalardaki tüketicilerin yüzde 35’i önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde cep telefonlarına daha fazla harcama yapacaklarını söylüyor. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012