29 Haziran 2013 Cumartesi

0 Viral İçerik Üretmenin Sırrı Nedir? Cevap:Süperman Olmak

viral içerik
Bilgisayarınızın başına oturmuş, herkesin paylaşmak için can atacağı bir içerik hazırlama derdindesiniz. Tüm formülleri düşünüyorsunuz fakat kafanızdaki soru işaretleri bir türlü dinmek bilmiyor. Bunu nasıl becereceksiniz?
Acaba şu resmi koysam mı? Bu kelimeyi kullansam mı gibi sorular sizi fazlasıyla meşgul ediyor. İşi bu kadar karışık hale getirmeye gerek yok. Viral, yani çok paylaşılan, dolayısıyla sıkça bahsedilen bir içerik oluşturmak için ihtiyacınız olan tek şey Süperman Olmak.
Süperman olmak mı? Ne alaka? O zaman bir soru sorayım. Süperman deyince aklınıza ilk olarak ne geliyor? Yeşil dar bir elbise mi, önünde kocaman S harfi olan bir logo mu yoksa Clark Kent’in gözlüğüyle kulübeye girip o gözlüklü mülayim adamdan Süperman’e dönüşen hali mi? Muhtemelen hepsi aklınızdan film şeridi gibi geçiyor. Hafızanızı yeniden yoklayın. Süperman’i süperman yapan faktörler aslında neydi?
Süper adam olmak için neyi farklı yaptı? Sokakta çocuğunu elinden tutup okula yetiştirmeye çalışan memur baba süper bir adam olmuyor da neden Süperman bir kahraman gibi yansıtılıyor?
Çünkü Süperman halkın yanında ve dünyayı tüm kötülüklerden koruyor. Halkına yardım ediyor ve birinin ne zaman başı sıkışsa o bir kurtarıcı olarak oracıkta bitiveriyor.
İyi de bunun viral içerikle ne ilgisi var diyorsanız… Okuyucularınızı halkınız olarak kabul edin. Onlara yardım edip yol gösterdiğiniz takdirde, onların süpermeni olursunuz. Onlar da içeriğinizi paylaşarak sizi kahraman yaparlar.
1. Kural: Fayda sağlayan, okuyucunuza bir konuda yardım eden içerik oluşturun.
Süperman’in diğer fark yaratan özelliği ise şaşırtmaktı. Uçan, gözünden ışın çıkartan, kopan tren raylarını birleştirip insanları kurtaran biri ne kadar normal olabilir? İşte Süperman’in şaşırtıcı özellikleri onu kahraman yapan, milyarlara ulaşmasını sağlayan diğer büyük nedendi.
İçeriğiniz eğer bir fayda sağlamayacaksa okuyucuyu adeta şoka uğratacak, şaşırtıp ilgisini çekecek birşeylerden oluşmalı.
Konu hakkında daha önce hiç duyulmamış gizemli, tartışmalı, sıradışı bir bilgiyi verin ya da olayı farklı bir pencereden ele alın.
2. Kural: Sürpriz yapın. Beklenmedik, şaşırtıcı bir bilgi her zaman paylaşılır .
SosyalMedyacci’nin Notu: Viral içerik üretmenize yardımcı olacak onlarca yöntem sayılabilir ama eğer içeriği 1000′lerce kez paylaşılan birine iksirin formülünü 2 kelimeyle anlat derseniz formül:
FAYDA SAĞLA ve/veya ŞAŞIRT!

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012