2 Temmuz 2013 Salı

3 Müşterilerinizin Kargo Deneyimini Artırmanızı Sağlayacak 7 Öneri

Kargo teslimat önerileri
E-ticaretin en önemli yan kollarından biri de tabii ki lojistik ve kargo hizmetleri olarak öne çıkıyor ve online alışveriş yapanların veya yapmayı planlayanların en çok çekindikleri konuların da başını çeken konulardan biri de yine teslimat hizmetleri oluyor.


TÜİK’in 2012’de Türkiye e-ticaret pazarına yönelik yaptığı araştırmaya göre online alışverişlerde sorun yaşayan kesimin sadece %9,4 oranında olduğu görülüyor ve sorun yaşayanların %48’lik bir bölümü yanlış ya da hasarlı ürün/hizmet teslimi ve %40’lık bir bölümü de geç teslimattan şikayetçi olduğunu belirtiyor. Sorun yaşayanların %5’lik bir kısmı ise beklenmedik masraflardan şikayetçi olduğunu belirtiyor.
Bu rakamlar ele alındığında Türkiye’de online alışveriş yapanların %91,6’sı sorun yaşamıyor, yaşayanların da yaklaşık olarak yarısının kargo teslimatında sorun yaşadığı görülüyor. Tabii ki kargoyla ürün teslimatı sırasında tüketicilerin bilmesi gereken bir takım bilgiler de bulunuyor ve bunların bilinmemesi de bu tip sorunlara yol açabiliyor.
Bu veriler ele alındığında tüketicilere daha iyi bir kargo deneyimi yaşatarak, ortaya çıkan sorunları azaltmak için markalar bir takım düzenleme ve uygulamalar yapabilirler.

Farklı teslimat seçenekleri ve süreleri sunun

Şu an birçok e-ticaret sitesi fark yaratmak adına gün içinde ürünü kargoya vermek gibi bir hizmet sağlıyor. Tabii ki bu uygulamayı yapabilmek için firmaların kargo firmalarıyla da anlaşmış olması gerekiyor. Aynı gün içinde ürün kargolanması hizmeti tüketicilerin oldukça ilgisini çeken bir durum ve bu nedenle internet sitenizin ana sayfasında gün içinde belli bir saate kadar verilen siparişleri aynı gün içinde kargoya verdiğinizi belirten bir mesaj koyabilirsiniz.
Bunun yanı sıra birden çok kargo şirketiyle çalışıyor olmanızın da yararı olacaktır. Bazı kullanıcılar daha önce yaşadıkları sorunlar nedeniyle bazı kargo firmalarını tercih etmeyebilirler, bu nedenle eğer birden çok kargo firmasıyla çalışmıyorsanız, anlaşmalı olduğunuz firmadan kargo almak istemeyecek kişileri kaçırabilirsiniz.
comScore’un yaptığı bir araştırmaya göre kargo teslimat süreleri göz önüne alındığında tüketicilerin %29’u 4-5 gün ve yine %29’luk bir kısmı 6-7 gün bekleyebileceğini söylüyor. 8 günden fazla bekleyeceğini belirten tüketicilerin oranı ise %23. Bu veriler doğrultusunda kullanıcılarınıza farklı teslimat süreleri sunarak, onların seçim yapmasını isteyebilirsiniz.

Ücretsiz kargo hizmeti sağlayın

comScore’un araştırmasında çıkan bir diğer sonuca göre, online alışveriş yapanların %73’ü satın alma sayfasına girdiğinde ücretsiz kargo seçeneklerini kontrol ediyor. Ana sayfada kullanıcılara hangi koşullarda ücretsiz kargo hizmeti sağladığınızı belirterek, onları bilgilendirebilirsiniz.
Bir önceki maddede sözünü ettiğimiz farklı gün aralıklarında kargo teslimi söz konusu olduğunda da ücretsiz kargo seçeneğini sunabilirsiniz. Tüketiciler kargo ücreti ödemek yerine kargolarını birkaç gün gecikmeyle almayı seçebilirler. Sitenizde satın alma sayfanızda kargo teslimatıyla ilgili bilgileri vererek, kullanıcının seçim yapmasını sağlayabilirsiniz.

Kesin bir teslimat tarihi verin

Tüketicilere, sitenizin satın alma sayfasında ürünün kaç gün içinde tüketicinin eline ulaşacağına dair net bir bilgi vermek de oldukça önemli. Özellikle daha önce online alışveriş yapmamış kişiler ele alındığında bu bilginin tüketici için oldukça önemi var. Daha önce internetten alışveriş yapan kişiler de kargolarının ne zaman ellerine ulaşacağını bildiği takdirde güvende hissedecektir ve eğer söylenen tarihte kargo kişinin eline ulaşırsa, bu durum markanızın güvenilirliğine de bir artı katarak, devamlı müşteriler kazanmanıza yardımcı olabilir.

Siparişleri kargoya verme sürenizi kısaltın

Kargo teslimat önerileri
Bir sipariş aldığınızda bu ürünün mümkün olan en kısa süre içinde kargoya vermeye çalışın. Küçük ölçekli şirketlerde, personel azlığından dolayı bir kişinin birden çok işi olabiliyor ve bu nedenle, ara sıra ürünlerin paketlenip kargoya hazır hale gelmesi gecikebiliyor ya da siparişler unutulabiliyor.
Bu nedenle paketleri hazırlayan personelin gelen siparişleri takip ederek, en kısa sürede kargoya hazır etmesi için şirketlerin belli bir sistem oturtmasında fayda var. Telefon ya da SMS ile bildirim gibi kolay çözümlerin yanı sıra etiket ve barkod yazıcıları da bu sistem için bir çözüm olabilir.

Kargonun durumu hakkında kullanıcılara bildirim gönderin

Markalar kullanıcılara ürünlerin hangi aşamada olduğunu belirten bildirimler yollayarak, tüketicileri siparişleri hakkında bilinçlendirebilirler. Sipariş takibi yapmayan kullanıcılar böylelikle durumdan haberdar olabilirler.
E-posta ile bildirimleri sağlamak bu hizmet için oldukça iyi bir yöntem. Tüketiciler kendilerine gelen bildirim ile sipariş takibini yapabilirler. SMS’de bu hizmet için iyi bir alternatif; ancak gün içinde tüketicilerin birçok SMS aldığını ve bunların spam’e dönüşebileceğini de göz önünde bulundurmanız da fayda var.
Ek olarak kargo firmalarının da tüketicilere bildirim mesajı yollaması oldukça önemli. Ürünün kendilerine ulaştığı, hangi şubeye teslim edileceği ve tahmini teslim gününün bu mesajlarla kargo firması tarafından gönderilmesi tüketicinin bilgilenmesini sağlar ve güven hissini artırır.

Kapsamlı bir sipariş takibi seçeneği sunun

İnternet sayfanızda iyi bir sipariş takibi seçeneği sunmanızın önemi de büyük. Sipariş yola çıktı mı, yola çıktıysa bunun saati ve hangi kargo firmasına teslim edildiği gibi bilgiler paylaşmakta yarar var. Böylelikle kullanıcı ürününü rahat bir şekilde takip edebilir.
Eğer markanız bir ürünü kendi imal ediyorsa, siparişin imalatın hangi aşamasında ve tahmini olarak ne kadar süre içinde kargoya verileceğini yazarak tüketiciyi bilgilendirebilirsiniz. Böylelikle kullanıcı siparişinin ne zaman teslim olacağını bildiği için rahat olacaktır.

Kargo masrafı bilgilerini tüketiciyle net bir şekilde paylaşın

Yazının başında da değindiğimiz TÜİK araştırmasında online alışverişte sorun yaşayanların %5’i ekstra çıkan masraflardan dolayı sorun yaşadıklarını belirtiyor. Sayfanızdan alışveriş yapan kullanıcılara kargo ücretinin ne kadar olduğuna dair bilgi vermeniz oldukça önemli. Eğer gönderilen ürünün ağırlığından veya mesafesinden dolayı kargo ücretinde bir artış varsa bunu açık olarak kullanıcılara belirtmelisiniz.
Satın alma sayfasında kargo ücretinin de ürün bedeline dahil olup olmadığını ve müşterinin bunu nasıl ödeyeceğini de belirterek tüketicileri bilgilendirmek oldukça önemli. Eğer sitenizdeki ürün fiyatlarının içine kargo ücreti dahilse bunu da tüketiciye açıklamanızda oldukça yarar var.

3 yorum:

  1. Merhaba,

    Biz bir dijital pazarlama ajansıyız. Müşterilerimizin tamamen özgün ve seo uyumlu tanıtım yazılarını yayınlayabileceğimiz web sitesi arıyoruz.

    Tanıtım yazısı yayınlıyor musunuz ? Ücret bilgisi verebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  2. E-ticaret sitesi açmayı planladığım bu dönemde yazınız iyi bir yardımcı oldu, içten teşekkürlerimi sunarım.

    İzin verirseniz ufak bir ek yapmak isterim.

    E-ticaret platformlarının en büyük giderlerinden birisi bildiğiniz gibi kargo. Kargo fiyatları da ne yazık ki sabit değil, şirkete göre farklı fiyatlar veriliyor. Büyük şirketler indirimli fiyatlardan yararlanırken yeni açılmış, henüz aylık kargo gideri düşük olan şirketler çok yüksek kargo tutarları ödüyor. Ürün başı karları düşük oluyor.

    E-ticaret sitesi sahiplerinin indirimli kargo anlaşması yapabilmesi için hizmet kargoanlasmasi.com platformundan bahsetmek istiyorum. https://www.kargoanlasmasi.com/e-ticaret-kargo-anlasmasi/ sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz. Sizin için online olarak kargo şirketlerinden teklif topluyor, %80 gibi indirimli fiyatlardan yararlanmanızı sağlıyor.

    YanıtlaSil
  3. Nếu bạn có nhu cầu dịch thuật thì đây là những công ty dịch thuật uy tín mà bạn không thể không biết. Giải “Top 3 Thương hiệu dịch thuật uy tín nhất năm 2019” là một chương trình có ý nghĩa thiết thực, Công ty dịch thuật miền trung, một đơn vị chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật công chứng, dịch thuật chuyên ngành đã vinh dự được tôn vinh. Hệ thống thương hiệu và các Công ty dịch thuật con trực thuộc: dịch thuật nha trang, khánh hòa - dịch thuật miền trung tại 100 Trần Hưng Đạo, TP Nha Trang là địa chỉ chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật chuyên nghiệp tại Khánh Hòa và các khu vực lân cận ; dịch thuật tiếng thái lan tại sài gòn địa chỉ 47 Điện Biên Phủ, Phường Đakao, Quận 1 TP HCM, dịch thuật thái nguyên : địa số 449 Quang Trung, Thái Nguyên là nhà cung ứng dịch vụ dịch thuật uy tín hàng đầu tại Thái Nguyên; Công ty dịch thuật Viettrans và dịc vụ lam dong translation: dịch vụ dịch thuật tại Lâm Đồng cho người nước ngoài có nhu cầu, giao diện tiếng Anh dễ sử dụng; dịch thuật tại bắc ninh: địa chỉ 100 Trần Cao Vân, TP bắc ninh nhà cung ứng dịch vụ dịch vụ dịch thuật phiên dịch hàng đầu tại bắc ninh; dịch thuật dak nông : Địa chỉ 123 Lê Trọng Tấn, TP Đăk Nông chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật công chứng, dịch thuật đa ngôn ngữ, đa chuyên ngành tại Đăk Nông; dịch thuật tại biên hòa, đồng nai 43 Điện Biên Phủ, TP Biên Hòa chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật đa chuyên ngành tại Đồng Nai; Công ty dịch thuật Hà Nội MIDtrans chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật tại vị thanh, hậu giang : địa chỉ 261 Bùi Văn Hòa, TP Hậu Giang là nhà cung ứng dịch vụ biên dịch, phiên dịch chuyên nghiệp tại địa bàn hải Dương. Ngoài ra, Chúng tôi cũng cung cấp các dịch vụ biên dịch và phiên dịch, dịch thuật công chứng chất lượng cao hơn 50 ngôn ngữ khác nhau như tiếng Anh, Nhật, Hàn, Trung, Pháp, Đức, Nga, .vv... Nhận dịch thuật công chứng đa chuyên ngành: Hợp đồng Kinh tế; Giấy xác nhận tài chính; Giấy chứng nhận độc thân; Dịch thuật Hồ sơ cá nhân; Dịch Hồ sơ đi du học; Dịch thuật Hồ sơ xuất khẩu lao động; Hộ khẩu; chứng minh nhân dân, thẻ căn cước công dângiấy kết hôn; hợp đồng kinh tế; đồng xuất nhập, báo cáo tài chính; Dịch thuật hồ sơ mời thầu; Dịch hồ sơ dự thầu; hồ sơ thầu; Dịch thuật công chứng giấy xác minh tình hình tài chính để đi nước ngoài; giấy ủy quyền; Giấy xác nhận hôn nhân, giấy xác nhận độc thân; Giấy chứng nhận quyền sở hữu nhà ở; giấy chứng nhận quyền sử dụng đất; giấy ủy quyền;. Các dự án đã triên khai đều nhận được phản hồi hài long của khách hàng.Đó là kết quả của một hệ thống quản lý chất lượng dịch thuật chuyên nghiệp, những tâm huyết và kinh nghiệm của đội ngũ biên dịch viên dịch thuật tiếng hà lan của chúng tôi. email: info@dichthuatmientrung.com.vn. Gọi ngay 0947.688.883 để có giá tốt

    YanıtlaSil

 

Pazarlama Online Copyright © 2012