2 Mayıs 2011 Pazartesi

0 Gençlerin etkinliklerden beklentileri artıyor

Youth Research; Nisan 2011 Trend Raporu'nu kamuoyu ile paylaştı. Youth Research'un, sokak etkinlikleri konulu araştırmasının sonuçlarına göre; markaların sokak etkinliklerine sponsorluğu, gençlerin yüzde 70'inin etkinliklerden beklentilerini artırıyor. Gençlerin yüzde 27'si ise sponsor markaların sokak etkinliklerinden beklentilerini değiştirmeyeceğini belirtiyor. Araştırmada katılımcıların yüzde 42'sinin, katıldıkları etkinliklerdeki sponsor ve sponsorları hatırladıkları ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 41,6'sı ise etkinliği düşündüklerinde sponsorları hatırlayabileceklerini dile getirdi.

Araştırmada katılımcılara; açılışlar, festivaller, konserler, spor etkinlikleri gibi sokak etkinliklerine ayırdıkları bütçe de soruldu. Katılımcıların yüzde 32,7'si etkinlikler için 25-50 TL arasında bir bütçe ayırdıklarını belirtirken, yüzde 23,6'sı 50-100 TL arasında bir bütçelerinin olduğunu söyledi. Araştırmaya göre, sokak etkinliklerine bütçe ayırmayanların oranı ise yüzde 15,4. Araştırma sonuçları gençlerin sokak etkinliklerinden beklentileri konusunda önemli sonuçlar ortaya çıkardı. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 63'ü sokak etkinliklerinde içki satışının olması gerektiğini söylerken, yüzde 19'u içki satışı istemediklerini belirtti. Araştırmada ayrıca gençlerin sokak etkinliklerinden hangilerine katıldığı da soruldu. Gençlerin yüzde 80'i spor etkinliklerine, yüzde 56'sı açılış ve galalara hiç katılmamış.

Araştırmadan diğer sonuçlar:
  • Gençlerin yüzde 62'si gündemi internet sitesi ve sosyal ağlardan takip ederken, yüzde 15'i online gazetelerden takip etmektedir. Televizyon ise yüzde 9'luk bir oranla mecralar içerisinde 3. sırayı alıyor.
  • Gençlerin müzik tercihleri dağılım göstermesine rağmen; yüzde 17'si Rock yüzde 15'i Pop müzik dinlemeyi tercih ediyor.
  • Gençlerin ‘gündem'ini 45 oranında Seçimler, yüzde 37 oranında da ÖSYM YGS Şifrelemeleri oluşturuyor.
  • Gençlerin yüzde 34'ü yerli dizi seyretmediğini belirtirken, yerli dizi seyredenler Behzat Ç. ve Öyle Bir Geçer Zaman ki dizilerini takip ediyor. Ezel ve Muhteşem Yüzyıl dizileri ise onları takip eden diziler arasında yer alıyor.
  • Çağın bir getirisi olan teknolojinin gençlerin hayatında ne kadar yer aldığını ve teknoloji ile geçen zamanı nasıl kullandıklarını sorulduğunda yüzde 88'inin aynı anda birden çok şeye ilgi gösterdikleri ortaya koyuyor.
  • TV, bilgisayar ve cep telefonunu eş zamanlı kullananların %33'ü sürekli; %37'si çoğunlukla; %30'u ise ara sıra teknolojiye çok yerden eriştiği ortaya çıkıyor.
  • Avea'nın reklamları gençlerin en beğendiği reklamlar arasında birinci sıradadır. 11833 reklamı ise Avea'nın yakın takipçisi olarak beğenilen reklamlar arasında 2. sırayı aldı.
MarketingTurkiye

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012