Buddy Medya ile Facebook'un ortaklaşa hazırladığı L2 “Prestij 100” listesi geçtiğimiz günlerde açıklandı.
Lüks markaların Facebook’ta müşterileriyle olan ilişkilerinin analiz edildiği ve sosyal medyayı etkili biçimde kullanan markaların açıklandığı listenin ilk sırasında BMW yer alıyor.
Otomobil, güzellik ürünleri, moda, şampanya, saat ve takıların oluşturduğu lüks segmentinde analiz edilen markalar yaklaşık 200 sözel ve sayısal soruya tabi tutulan müşteriler tarafından değerlendirildi. Markaları değerlendirmede büyüklük ve gelişme, müşerilerle bağlantılı olma, programlama ve entegrasyon dereceleri kriter olarak kullanıldı. Müşterilerle bağlantı içinde olma kriteri Facebook’taki başarılarının en önemli ölçütü olarak kullanılırken, Facebook duvarına müşterilerin yazı yazmasına engel olan markalar en düşük puanı aldı.
L2 şirketinin kurucusu Scott Galloway bazı markaların hala geleneksel medya anlayışı ile Facebook’ta iş yaptıklarını ve 2 yönlü iletişime kapalı olduklarını belirtti. Çift yönlü iletişimi ancak müşterilerin markanın duvarında yorumlarını paylaşabilmesiyle mümkün olacağına da değinen Galloway, Facebook’ta başarılı markaların çoğunluğunu otomobil ve güzellik ürünlerinin oluşturduğunu belirtti.
“Prestij 100” listesine göre Facebook’ta en başarılı ilk 10 marka
2. Clinique
3. Aud
i4. Lexus
5. Bare Escentuals
6. Benefit
7. Bobbi Brown
8. Johnie Walker
9. Belvedere
10. Tory Burch
0 yorum:
Yorum Gönder