Dünyada sosyal medyayı en iyi kullanan markalarla birlikte, bu potaya giren birçok spor kulüpleri de başarılı projelere imza atmaya başladı.
Farklı renklere gönül vermiş taraftarların birlikte maç izlediği günlerden, astronomik rakamların döndüğü bir endüstri haline gelen günümüz futbolu, artık sosyal ağda kendine fazlasıyla yer buluyor. Bunun en güzel örneğini, geçtiğimiz günlerde “BELIEVE” ismiyle bir Facebook hatıra kitabı yayınlayan İngiliz devi Manchester United kulübüyle gördük.
İngiltere Premier Ligi’ni şampiyon olarak tamamlayan Kırmızılar, Avrupa’nın en büyük futbol organizasyonu olan UEFA Şampiyonlar Ligi’nde de Final’e kalınca, Facebook sayfasında “BELIEVE” isminde bir tema oluşturarak, kullanıcılarına bu şekilde bir iletişim sundu. 15 milyona yakın üyesinin sürekli etkileşimde bulunan Kırmızılar, bu sürede sayfada yayınlanan içeriklerin altına ve sayfa duvarına gelen kullanıcı mesajlarını bir araya getirip bir Facebook hatıra kitabı oluşturdu.
İngiltere’den, Afrika’ya, Suudi Arabistan’dan Hindistan’a kadar milyonlarca hayranın Manchester United’a olan sevgisini ve Final maçıyla ilgili başarı dileklerini içeren mesajlar, bu kitapta toplandı.
Manchester United’ın Premier Lig’de kendi evinde oynadığı maçlarda, reklam panolarında bile yer verdiği Facebook sayfa linki, bu iletişime verdiği öneme dair bir başka örnek olabilir. Ayrıca sosyal medya sahasında basmadık yer bırakmayan takımlarla ilgili daha önce yer verdiğimiz yazı için burayı ziyaret edebilirsiniz.
Şampiyonlar Ligi Kupası’nı Katalan mucizesi Barcelona’ya kaptırsalar da, Manchester United’ı, bu sezonun sosyal ağ şampiyonu ilan ediyor, kendilerini bir kez daha tebrik ediyoruz.
Manchester United resmi Facebook sayfasında, konuyla ilgili oluşturulan fotoğraf albümü için burayı ziyaret edebilirsiniz.
Promoqube
0 yorum:
Yorum Gönder