Geçtiğimiz günlerde Casual Connect 2011 Seattle organizasyonunda Facebook’un Oyun Ortaklıkları Birimi‘nin Direktörü Sean Ryan‘ın sunumunu izleme imkanı buldum. Sean Ryan çarpıcı verileri ve tespitleri biz katılımcılarla paylaştı. Bir çok sosyal oyun geliştirici firma için önemli olduğunu düşündüğüm bilgiler şöyle:
- - An itibarı ile Facebook üzerinde oyun oynayan aylık aktif kullanıcı sayısı (MAU) 200 milyonu geçmiş durumda. Bir çok ülkenin nüfusundan daha kalabalık bir topluluktan bahsediyoruz…
- Facebook üzerinde oyun severlerin %50′den fazlası her gün oyun oynar durumdalar, sosyal oyunlar bağımlılık yaratmaya başlamış!
- Facebook üzerindeki oyunlar dünya genelinde 190 farklı ülkede yerleşik geliştirici firmalar tarafından üretilmekte. Böylesine yaygın bir tedarik yapısı kaç firmada vardır emin değilim.
- En popüler 375 oyunun 100 binden fazla aktif oyuncusu var!
- Zorunlu hale gelen Facebook Kredileri (Credits) hakkında daha önce de yazmıştık, şu anda en kolay ve güvenilir ödeme yöntemi olduğunu belirtiyor Facebook.
- Parks Associates tarafından yapılan araştırma sonucuna göre 2015′te sosyal oyun pazarının 5 milyar dolar büyüklüğü geçeceği öngörülmekte.
- “Premium” iş modelinden “Freemium” iş modeline doğru bir trend söz konusu. En iyi iPad oyunlarının %50′sinin ve iPhone üzerinde Top 25 oyunun 15′inin ücretsiz indirilebildiğini, uygulama içi ticarileştirme modeli ile gelir sağladığını da vurguladı Sean Ryan.
- Sosyal oyunlar pazarına olan yatırımcı ilgisi de her geçen gün artmakta. Playfish, PopCap, Playdom, Playtika gibi firmalara yapılan ve 1,7 milyar doları aşan yatırımlar bunun büyük bir kanıtı. Mobil sosyal oyunlar pazarı da rağbet görmekte. ngmoco, Openfeint, Scoreloop ve Gameview firmalarının aldıkları yatırım toplamı 700 milyon doları buldu.
- Facebook, sosyal oyun ekosisteminin bileşenlerini Android, Apple, Facebook, DeNA ve Gree olarak görüyor. Bu ekosistemin özellikleri ise şöyle:
1) Apple, Android ve Facebook üzerinde yüz milyonlarca son kullanıcının, DeNA ve Gree üzerinde ise on milyonlarca oyuncunun bulunması ve toplulukların büyüme evrelerinde olmaları
2) Tüm bu ağların bir çok platform üzerinden kolay erişilebilir olmaları
3) Verimli çalışan ödeme sistemlerinin entegre edilmiş olmaları
4) Geliştirmelerin sürekli olarak yapılması.
- Sean Ryan geliştiricilere de bir takım tavsiyelerde bulundu. Yapılmış, alışılagelmiş oyun kurgularının dışına çıkıpyenilikçi, fark yaratıcı kurgulara yönelmenin doğru olacağını belirttiği konuşmasında Sean, bir takım örnekler de verdi: Gardens of Time, Mystery Manor gibi saklı nesne oyunları; Slotomania, Bingo Blitz, Doubledown gibi şans oyunları; Army Attack, Battle Pirates, Empires & Allies gibi mid-core segment oyunları; Top Eleven, EA Sports FIFA gibi spor oyunları; Castle Age, Dragons of Atlantis gibi core oyunları başarılı ve geleceği parlak oyunlar olarak belirtti.
Sosyal oyunlar tanımını yapan ve bu alanda bir çok oyun geliştiriciye de ortam sağlamış olan Facebook’un ekosistem ile ilgili yorumları böyle idi. Umarım faydalı bulursunuz…
Dijitolog
0 yorum:
Yorum Gönder