30 Haziran 2013 Pazar

0 E-Mail Pazarlama: Hoş geldin E-Mailinin Gönderiminde Dikkat Edilmesi Gereken 7 Nokta

e-posta pazarlama
Günümüz pazarlama faaliyetlerinde önemli bir noktaya gelen dijital pazarlama ve onun en önemli mecralarının başında gelen E – posta pazarlaması…

Bugün sizlerle e –posta verisinin elde edilmesi ve elde tutulması bu kadar zor bir konu olmuşken, sitemize gelen ve üyelik sürecini tamamlamış, bize izinli olarak e – posta adresini kayıt ettirmiş üyelerimizi sitemize çekmemiz için büyük önem taşıyan Hoşgeldin E –postasından bahsedeceğim.
Üyemiz ile ilk temasımızı sağlayacak Hoşgeldin E – postasının kullanıcılar tarafından yüksek açılma oranına sahip olması ve izinli datamızın gelişimini sağlaması hoş geldin e-postasının değerini arttırmaktadır. Markamız adına bu ilk izlenim, sitemize yeni üye olmuş kullanıcı açısında bizimle ilgili bilgiler taşıyacağından çok dikkat edilmesi gereken bir konudur.
Hoşgeldin E – Postası hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz?
1- Üyemizin ve markamızın adı başlıkta mutlaka kullanılmalıdır
Gün boyunca onlarca siteyi gezen ve birçoğuna üye olan kullanıcılar için bu ayırt edici bir unsur olacaktır.
“ Ayşe Hanım, MARKANIZ.com’a hoş geldiniz. Size özel indirimlerle şimdi alışverişe başlayabilirsiniz” gibi bir başlık hem postanızın açılmasına hem de üyeniz için bir indirim ile üyenizin sitenizden alışveriş yapmasına katkıda bulunur.
2- Üyelik sonrası hemen aksiyon almak için Hoş geldin içerikli e – postamız, üyemizin e – posta kutusuna en mümkün olduğunca kısa süre içinde ulaşmış olmalıdır
Böylece zaten sitemiz ile yeni ilgilenmiş olan üyemizin aksiyon alması daha kolay olacaktır.
3- Gönderilen e – posta içeriğinde üyelik esnasında boş bırakılan bölümlerin doldurulması için kullanıcı teşvik edilmelidir
Unutulmamalıdır ki günümüzde bilgi en değerli kaynaktır. Üyemizden bu ilk e –postada alacağımız onunla ilgili bizi ilgilendiren her bilgi daha sonra e- posta kampanyalarımızı düzenlerken bize yol gösterecektir. E – posta listelerimizi müşteri tercih ve kişisel bilgilerine göre düzenlemek, açılma oranlarını etkileyen önemli bir kriterdir.
4- Hoş geldin E – Postasında ne sıklıkla e – posta gönderimiz yapılacağını üyemize bildirmek ya da ondan bu konuda bir bilgi talep etmek, üyelikten çıkma oranlarını etkileyecektir
5- Üyelik sistemi ile çalışan bir web sitemiz var ise kullanıcının üye olurken aldığı kullanıcı adı ve şifre bilgileri yine bu ilk e – postada hatırlatma amaçlı paylaşılabilir
Bu sayede unutulan üyelik bilgileri hatırlatılarak kullanıcının sitemizi ziyaret etmesi kolaylaştırılabilir.
6- Sosyal Medya kanallarını kullanıyorsak göndereceğimiz ilk e –postada üyelerimizin kurumsal sayfalarımızı beğenmelerini ya da bizi takip etmelerini teşvik edebiliriz
Bu sayede sosyal medyada takipçi sayılarımızı ve beğeni sayılarımızı her yeni üye ile artırma imkanımız olur.
7- İlk e – postamızın bir diğer önemi de satışlarımızı artırmaya yönelik ve üyelerimizi satışa yönlendirecek indirim kodu, mağazalarımızda geçerli indirim çeki ya da satın alacakları ürünlerin yanında onlara sunabileceğimiz ücretsiz ürün veya hizmetleri onlarla paylaşmaktır
Bunu yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli noktalardan biri gönderdiğimiz e – postanın sadece görsel ögelerden oluşmamasını sağlamaktır.
İlk e-postamız üyemiz tarafında güvenli listede olmadığından tamamen görsel ögelerle dolu olması durumda resimler e posta servis sağlayıcıları tarafından gösterilmeyeceği için üye e –postayı göremez.
Bunun yerine HTML içerikli yazı ve imajdan oluşan bir e –posta göndermek daha akıllıca olacaktır.
Sadece indirim kodunun olduğu bölgenin imaj olması indirim kodunu görmek isteyen kullanıcının bizi güvenli listeye almasını ve bundan sonra gönderdiğimiz her görselin otomatik olarak görüntülenmesini sağlayabilir.
Burada e –posta içeriğine ekleyeceğimiz harekete geçirici düğme de etkili olacaktır.
Hoş geldin e– postası doğru kullanıldığında markamız için oldukça önemli kazanımları olan bir araçtır.
İlk postada atacağımız doğru adım e – postamızı düzenli okuyan üye listeleri oluşturmamızda bize yardımcı olan unsurların başında gelir.
Sizlerde üyelik yada kayıt sonrası gelen e – posta kayıtları için doğru hoş geldin e –postaları hazırlayarak sadık aboneler ve müşteriler kazanabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Pazarlama Online Copyright © 2012