E-ticaret siteleri için “call to action” olarak en önemli buton olan sepete ekle butonuna çoğu şirket gerektiği önemi vermiyor. Birçok e-ticaret sitesi, kurulumu sırasında kullandıkları tema ile gelen standart “sepete ekle” butonunu sitesinde kullanıyor.
E-ticaret siteleri için “Sepete Ekle” butonu zamanla markanın bir parçası haline geliyor. Amazon’un butonunu birçok kişi ekrana uzak dahi olsa tanıyor.
Kullanacağınız butonun rengi, yazısı, şekli, harflerin büyük ya da küçük oluşu ve hatta sepet fotoğrafı olup olmaması bile ince ayrıntılar gibi gözükse de önemli ayrıntılar.
Rastgele seçtiğimiz 30 Türk e-ticaret sitesinin “Sepete Ekle” butonlarını inceledik ve belirli kriterlere göre sınıfladık. Sepete ekle butonunuza karar vermeden önce, sektörde diğer siteler neler yapmış sorusuna sizin için cevap aradık.
Şimdi seçtiğimiz kriterlere göre sonuçlara göz atalım.
Sepete Ekle Buton Rengi
Her rengin bir dili var. Sıcak bir renk olan kırmızı, hareketliliği, dinamizmi temsil ederken, turuncu ise kırmızıdan sonraki en sıcak rengi temsil ediyor.
Sepete ekle butonunuzun rengine karar vermeden önce renklerin anlamlarına göz atmanızı ve hem site tasarımınıza hem de markanıza uygun rengi seçmenizi tavsiye ederiz.
Sepete Ekle Buton Yazısı
İncelediğimiz siteler arasında “Sepete Ekle” ezici bir çoğunlukla 30 sitenin 22′sinde kullanılmış. İkinci en popüler buton yazısı ise “Sepete At”.
Sepete Ekle Buton Şekli
İncelediğimiz sitelerin çoğunluğu yuvarlak köşeli bir buton tasarımı tercih etmiş. Buton tasarımının sitenizin tasarımı ile uyum sağlaması çok önemli.
Sepete Ekle Yazısı Büyük/Küçük Harf
30 sitenin 15′i sepete ekle yazısının sadece baş harflerini büyük olarak kullanmış.
Sepet/Çanta İkonu Var Mı?
Sepet ya da çanta ikonu, inceledeğimiz sitelerin yarısından çoğunda kullanılmış. Alışveriş sepeti ikonu, tüketiciler açısından göz alışkanlığı nedeni ile satın alma kararında ilk aranan ikon/şekil olabiliyor.
Sepete Ekle Butonunda Yapmamanız Gereken Hatalar
İncelediğimiz sitelerde nadir de olsa önemli hatalar yapıldığını gözlemledik. Bunların başlıcaları:
- Sepete Ekle Buton Boyutu: Bazı sitelerde buton boyutu çok küçük kullanılmış. Ziyaretçinin sepete ekle butonunu görebilmesi vakit alabiliyor.
- Sepete Ekle Buton Konumu: Kullanılabilirlik anlamında, e-ticaret sitelerinde alışılmış “sepete ekle” butonu konumu, sağ tarafta ürün fiyatının altıdır. Bazı siteler sepete ekle butonunu çok farklı bir yere koyarak site müşterilerinin işini zorlaştırmış.
- Sepete Ekle Buton Rengi: Bazı siteler temalarının renkleri arasında kaybolan renk seçimi yapmış. Sepete ekle butonu öne çıkmıyor ve gözün birkaç saniye butonu araması gerekiyor.
- Fazla Buton/Grafik Kullanımı: İncelediğimiz siteler arasında sepete ekle butonuna çok yakın şekilde konumlandırılmış çok fazla buton ve grafik olan birkaç site gördük. Sepete ekle butonunun öne çıkmasını engelleyen bu tarz konumlandırmalardan kaçınmakta fayda var.
En Optimum Sepete Ekle Butonu için A/B Test
İncelediğimiz siteler için önemli kriterleri paylaştık. CTR (Clickthrough rate) ve CTP (Click-to-purchase) rakamlarını esas alarak bu kriterlerin hepsi için farklı A/B ve multivariate (çok değişkenli) testler yapabilirsiniz.
Seçtiğiniz rengin farklı tonlarının bile müşterilerinizin satın alma kararlarında etkisini ancak test yaparak görebilirsiniz.
“Sepete Ekle” butonu e-ticaret siteleri için satın alma kararı vermeden önce son duraktır ve tahminlerin aksine çok önemli bir ayrıntıdır.
Amacınız kaliteli bir e-ticaret sitesi oluşturmak ise sepete ekle butonuna vereceğiniz önem kesinlikle boşa gitmeyen vakit ve yatırım olacaktır.
EticaretMag
0 yorum:
Yorum Gönder