Bu işi yanlış yaparsanız en kalitesiz trafiği çok pahalıya alırsınız. Doğru yaparsanız kaliteli trafiği çok ucuza alırsınız. Bütçeniz çok büyük değilse, bu konu sizin için en kritik konulardan olmalıdır.
Medya satıcısıyla kendiniz konuşacaksanız, mutlaka temel terimlerin anlamlarını bilin. Bunların en önemlileri CPC (Tıklama başına maliyet), CPM (1000 gösterim başına maliyet), CTR (Tıklama oranı), CPA (Sipariş başına maliyet) dir. İnternetten bunların ne anlama geldiklerini mutlaka araştırmanızı öneririm.
Birçok reklam (Google Adsense, Facebook, Medyanet, vb.),hem CPC hem CPM olarak satılmaktadır. Asla CPM ile reklam satın almayın.
Reklam satıcıları size “İlk kampanyada çok büyük gösterim elde etmeliyiz”, “Çok yerde görünelim, marka bilinirliliğimizi arttıralım” veya “Lansman için CPM kampanya öneriyoruz” diyebilir. Kesinlikle inanmayın.
CPM kampanyalar yeni başlayanlar için her zaman CPC kampanyalarından daha pahalıya gelir ve bütçenizi boşa harcamış olursunuz.
Kısıtlı bütçenizle yapmanız gereken, sizin için doğru sitelerden en ucuza tıklama (CPC) almak ve kampanya süresince aldığınız trafiğin performansına bakmaktır.
Performansı hesaplarken, bir e-ticaret sitesiyseniz sipariş başına ödediğiniz maliyeti hesaplayabilirsiniz. Abonelikle çalışan bir siteyseniz kazandığınız üye başına ödediğiniz maliyeti hesaplayabilirsiniz.
Yapmanız gereken, reklamı hedeflediğiniz siteler bazında sipariş başına veya üye başına ödediğiniz tutarı sürekli ölçerek bunu optimize etmenizdir. Performansı iyi olan kategorilere harcadığınız bütçeyi arttırmalı, performansı kötü olan kategorilere harcadığınız bütçeyi azaltmalısınız.
Çoğu reklamveren ilk kampanyasından sonra beklediği performansı elde edemeyip banner reklamlara son verir. Bu kararı verirken kampanyanızı iyi optimize ettiğinizden emin olun ve alacağınız performansın hiçbir zaman arama motorundan aldığınız performans kadar iyi olmayacağını bilin.
Ben banner kampanyalarda sipariş başına veya üye başına harcanması gereken tutarı öngörürken, CLV (Customer Lifetime Value- Müşteri yaşam boyu değeri)’nin baz alınması gerektiğini düşünüyorum. Yani, çiçek satan bir siteniz varsa banner reklamdan beklediğiniz performans, bir çiçekten kazandığınız parayla asla kısıtlanmamalı. Onun yerine sizden çiçek satın alan müşterinin yaşam boyu size kazandıracağı parayla değerlendirmelisiniz.
Peki doğru siteler hangileridir? Hedef kitlenizin ziyaret ettiğini düşündüğünüz tüm siteler doğru site olabilir. Ama doğru siteler ne iş yaptığınıza, hedef kitlenize hatta günün saatine göre bile değişebilir.
Bayanları hedefleyerek çamaşır deterjanı satıyorsanız, futbol sitelerine reklam vermeniz doğru olmayacaktır. Bunun yerine yemek tarifleri siteleri daha uygun olabilir. Ama asla tahminlerle doğru siteleri bulacağınızı düşünmeyin. Tahminle kampanyanıza başlayın, sonrasında reklamlarınızın performansına bakarak doğru karar verip vermediğinizi değerlendirin.
Eticaretmag
0 yorum:
Yorum Gönder